توافق شهباز شریف و امیر قطر درباره تفاهم ایران و آمریکا

محمد شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان روز چهارشنبه تلفنی با تمیم بن حمد امیر قطر گفت‌وگو کرد.

به گزارش الجزیره، نخست‌وزیر پاکستان از قطر و امیر این کشور بابت حمایت از تلاش‌های صلح که منجر به امضای یادداشت تفاهم تاریخی میان ایران و آمریکا در اسلام آباد شد، تقدیر و تشکر کرد.

محمد شهباز شریف گفت که در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر بر سر اهمیت حفظ این توافق از طریق تداوم گفت‌وگو و تلاش‌های دیپلماتیک توافق کرده‌اند.

نخست‌وزیر پاکستان افزود که در این تماس خرسندی خود از پیشرفت مثبت طی دور نخست مذاکرات فنی در سوئیس را ابراز کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، پاکستان و قطر دو میانجیگر اصلی میان ایران و آمریکا در مذاکرات اخیر هستند.

برگن اشتوک در سوئیس طی هفته جاری میزبان هیئت‌های مذاکره کننده تهران و واشنگتن بود.

این مذاکرات نخستین گفت‌وگوها پس از یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن در اسلام آباد به شمار می‌رود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.